Przed Wami Recenzja Redfall Mroczny Świat Wampirów!
Jeżeli nadchodząca gra ma tryb kooperacyjny to, z góry musi się znaleźć w moich zasobach. Taki sposób przechodzenia gier jest jednym z moich ulubionych. Gwarantuje świetną atmosferę oraz zabawę. Czy tak jest tutaj? Czy wspólna walka w świecie wampirów jest wyzwaniem? Czy mroczny świat skrywa jakieś tajemnice? Czy kooperacja jest dobrze rozwiązana? Sprawdźmy to!
Dzięki uprzejmości firmy Bethesda byłem w stanie zagłębić się w rocznym świecie gry Redfall i mogę się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami. (#reklama).
Redfall łączy w sobie charakterystyczną rozgrywkę gier studia Arkane z elementami pierwszoosobowej strzelanki z łupami z wyjątkowym rezultatem, prezentując charakterystyczny świat zbudowany w stylu Arkane większemu gronu graczy niż kiedykolwiek przedtem.
ZALETY
- Pięknie wykonane skórki do broni.
- Gdy różni bohaterowie grają razem, zwiększają z czasem swój współczynnik zaufania, który odblokowuje unikalne dialogi i różne wzmocnienia. Na różnych poziomach zaufania, gracze otrzymują premie do redukcji obrażeń, czasu powalenia i reanimacji, PD za zabijanych wrogów, PZ odzyskiwanych po reanimacji i z leczenia.
- Możliwość wzajemnego leczenia się.
- Niszczenie gniazd – pojawiają się losowo na mapie i zapewniają nagrody, jeśli tylko uda się wejść do środka i je zniszczyć. Wywierają na okolicę wpływ (przedstawiony, jako niebieski okrąg), który wzmacnia wrogów i powoli zwiększa zasięg, dopóki gracze go nie zlikwidują.
- Echa (opowiadania rozsiane na mapie).
- Mroczny klimatyczny świat.
- Ciekawa historia oraz dialogi postaci.
OGÓLNIKI
- W Redfall można grać albo w trybie jednego gracza, albo we współpracy z maksymalnie trójką znajomych. Tytuł w pełni jest nastawiony na tryb kooperacji.
- W grze wieloosobowej poziom trudności dostosowuje się do gospodarza gry oraz liczby osób w drużynie.
- Gospodarz zachowuje postępy misji.
- Wszyscy gracze zachowują poziomy postaci, umiejętności, upiorne pukle, broń, amunicję i wyposażenie.
- Dostępne są cztery poziomy trudności:
- DZIEŃ (ŁATWY)
- ZMIERZCH (ŚREDNI / STANDARDOWY)
- PÓŁNOC (TRUDNY)
- ZAĆMIENIE (BARDZO TRUDNY)
- Redfall oferuje w momencie premiery czworo grywalnych postaci, a dwie dodatkowe ukażą się później:
- DEVINDER:
- Moc 1: Elektryczny oszczep – Rzuć oszczepem we wrogów lub w powierzchnie, by stworzyć źródło błyskawic, które będzie razić pobliskich wrogów.
- Moc 2: Translokacja – Rzuć lampą translokacji, do której możesz się teleportować, ponownie naciskając przycisk akcji. Sojusznicy mogą użyć pozostawionego terminalu translokacji, by za tobą podążyć.
- Superumiejętność: lampa ultrafioletowa – użyj aparatu Devindera z zaawansowanymi modyfikacjami, by wyzwolić silny błysk światła ultrafioletowego, który paraliżuje wampiry i wytrąca z równowagi ludzkich wrogów.
- LAYLA:
- Moc 1: Parasol – przyzwij paranormalny parasol, który blokuje pociski wrogów i sojuszników.
- Moc 2: Przywołaj psychiczną windę, która wyrzuca cię w powietrze.
- Superumiejętność: Wampirzy Były Chłopak – poproś o przysługę swojego byłego chłopaka Jasona, który jest wampirem.
- REMI:
- Moc 1: Syrena – każ Bribónowi odwrócić uwagę wrogów poprzez stanie się celem i absorpcję obrażeń.
- Moc 2: ładunek C4 – rzuć ładunkiem wybuchowym, który przylepia się do celów i powierzchni. Gdy będzie uzbrojony, naciśnij przycisk akcji, by zdetonować.
- Superumiejętność: mobilizacja – stwórz punkt zboru, gdzie razem z sojusznikami będziecie leczeni wraz z upływem czasu.
- JACOB:
- Moc 1: kruk – nakaż krukowi wylecieć naprzód i oznaczać wrogów.
- Moc 2: zasłona – aktywuj skradzioną Bellwetherowi zasłonę Jacoba, by ukryć się przed wrogami.
- Superumiejętność: Łamacz Serc – przyzwij widmowy karabin. Użyj celownika, by namierzyć wrogów, a następnie strzel, by zadać poważne obrażenia.
- LAYLA:
- DEVINDER:
- Dwie mapy otwartego świata. Gdy ukończysz wszystkie niezbędne misje na pierwszej mapie i przejdziesz do drugiej mapy, stracisz możliwość powrotu.
- Karabiny szturmowe i strzelby, są wyposażone w bagnety, które są przyczepione do lufy, służące do przebijania wampirów. Kiedy wampir zostanie pozbawiony całego paska zdrowia, wejdzie w stan zachwiania, w którym należy go dobić poprzez przebicie serca kołkiem. Jeśli będziesz zbyt długo zwlekać z dobiciem wampira, odzyska on zdrowie i powróci do walki.
- Bronie na wampiry – wyrzutnia kołków, promień ultrafioletowy, pistolet sygnałowy.
- Nową broń często znajduje się w różnych pojemnikach z łupem (torbach ze sprzętem, sejfach, bagażnikach aut itp.). Niepotrzebną można sprzedać i uzyskać walutę.
- Przy sobie możemy mieć 3 sztuki broni.
- Podczas gry warto szukać upiornych pukli – to ukryte przedmioty, które ujawniają dodatkowe szczegóły historii.
- Stół odpraw do wybierania misji głównych.
- Drzewko umiejętności.
- Zbieranie produktów od razu daje pieniądze. Zbieramy wszystko jak popadnie.
- Interakcje z przedmiotami (zlew, toaleta).
- Odblokowywanie kryjówek rozsianych na mapie.
- Pomieszczenia (wytrych, otwieranie pokoi, sejfów przez hakowanie).
- Znajdźki rozsiane na mapie.
- Mapy szybkiej podróży.
- Przedstawienie historii Redfall poprzez postacie. Każda postać posiada swoją wersję/historię.
- System dnia i nocy (wampiry są też w dzień). W nocy staną się bardziej aktywne i niebezpieczne.
- Sprzedaż wyposażenia w ekwipunku – otrzymujemy walutę na zakup amunicji, zaopatrzenia, broni, pakietów zdrowia itp.
- Samouczki i inne informacje możesz przeglądać w menu archiwum.
WADY
- Mało przejrzysty interfejs. Wszystko się trochę zlewa.
- Źle przemyślane poruszanie się po ekwipunku.
- Podczas biegu postać wygląda, jakby leciała.
- Skaczące, nienaturalne cienie.
- Nagłe ładowanie się tekstur (np. drzewa)
- Długie ekrany ładowania.
- Opustoszałe miasto. Nic tutaj prawie nie ma. My, pustka i czasami na kogoś trafimy.
- Drętwi przeciwnicy. Walka z nimi to żaden problem. Oni niczego nie potrafią.
- Optymalizacja kuleje.
- Sporo zamkniętych budynków w pustym świecie.
- Można łatwo się zaciąć między teksturami.
- Graficznie gra nie powala.
BŁĘDY
- Błędy w tłumaczeniu.
- Spadki FPS’ów (z 200 na 60).
- Zacinające się lub brakujące się dźwięki.
- Sporo błędów graficznych.
- Słaba sztuczna inteligencja, czasami jej brak.
- Zacinający się przeciwnicy podczas walk.
- Brak wyposażenia w plecaku u sprzedawców.
- Błędnie wskazywany poziom trudności postaci.
Częste pytanie jakie otrzymywałem, to czy warto zagrać w ten tytuł. Tak, ogólnie to warto, ale poczekać na znaczną obniżkę ceny. Gra jest w większości nastawiona na kooperację. Grając sami w Redfall nie będziemy mogli wykorzystać naszych umiejętności. Ten tytuł to kolejny pokaz, jak wydać grę na szybko, która naprawdę ma potencjał. Czasami mam wrażenie, że osoby produkujące gry, nie grają w nie przed premierą.
Ja osobiście mam duży niedosyt i żal, bo liczyłem na długie rozgrywki. W tym przypadku mogłem przejść grę z zamkniętymi oczami. Coś ewidentnie poszło tutaj nie tak. Szkoda. Czekam z dużą nadzieją na poprawę wielu mankamentów i dalszy rozwój produkcji.