Przed Wami Recenzja Redfall Mroczny Świat Wampirów!

Recenzja Redfall Mroczny Świat Wampirów

Jeżeli nadchodząca gra ma tryb kooperacyjny to, z góry musi się znaleźć w moich zasobach. Taki sposób przechodzenia gier jest jednym z moich ulubionych. Gwarantuje świetną atmosferę oraz zabawę. Czy tak jest tutaj? Czy wspólna walka w świecie wampirów jest wyzwaniem? Czy mroczny świat skrywa jakieś tajemnice? Czy kooperacja jest dobrze rozwiązana? Sprawdźmy to!

Dzięki uprzejmości firmy Bethesda byłem w stanie zagłębić się w rocznym świecie gry Redfall i mogę się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami. (#reklama).

Redfall łączy w sobie charakterystyczną rozgrywkę gier studia Arkane z elementami pierwszoosobowej strzelanki z łupami z wyjątkowym rezultatem, prezentując charakterystyczny świat zbudowany w stylu Arkane większemu gronu graczy niż kiedykolwiek przedtem.

ZALETY

  • Pięknie wykonane skórki do broni.

 

  • Gdy różni bohaterowie grają razem, zwiększają z czasem swój współczynnik zaufania, który odblokowuje unikalne dialogi i różne wzmocnienia. Na różnych poziomach zaufania, gracze otrzymują premie do redukcji obrażeń, czasu powalenia i reanimacji, PD za zabijanych wrogów, PZ odzyskiwanych po reanimacji i z leczenia.
  • Możliwość wzajemnego leczenia się.
  • Niszczenie gniazd – pojawiają się losowo na mapie i zapewniają nagrody, jeśli tylko uda się wejść do środka i je zniszczyć. Wywierają na okolicę wpływ (przedstawiony, jako niebieski okrąg), który wzmacnia wrogów i powoli zwiększa zasięg, dopóki gracze go nie zlikwidują.

  • Echa (opowiadania rozsiane na mapie).

  • Mroczny klimatyczny świat.
  • Ciekawa historia oraz dialogi postaci.

OGÓLNIKI

  • W Redfall można grać albo w trybie jednego gracza, albo we współpracy z maksymalnie trójką znajomych. Tytuł w pełni jest nastawiony na tryb kooperacji.

  • W grze wieloosobowej poziom trudności dostosowuje się do gospodarza gry oraz liczby osób w drużynie.
    • Gospodarz zachowuje postępy misji.
    • Wszyscy gracze zachowują poziomy postaci, umiejętności, upiorne pukle, broń, amunicję i wyposażenie.
  • Dostępne są cztery poziomy trudności:
    • DZIEŃ (ŁATWY)
    • ZMIERZCH (ŚREDNI / STANDARDOWY)
    • PÓŁNOC (TRUDNY)
    • ZAĆMIENIE (BARDZO TRUDNY)
  • Redfall oferuje w momencie premiery czworo grywalnych postaci, a dwie dodatkowe ukażą się później:
    • DEVINDER:
      • Moc 1: Elektryczny oszczep – Rzuć oszczepem we wrogów lub w powierzchnie, by stworzyć źródło błyskawic, które będzie razić pobliskich wrogów.
      • Moc 2: Translokacja – Rzuć lampą translokacji, do której możesz się teleportować, ponownie naciskając przycisk akcji. Sojusznicy mogą użyć pozostawionego terminalu translokacji, by za tobą podążyć.
      • Superumiejętność: lampa ultrafioletowa – użyj aparatu Devindera z zaawansowanymi modyfikacjami, by wyzwolić silny błysk światła ultrafioletowego, który paraliżuje wampiry i wytrąca z równowagi ludzkich wrogów.
        • LAYLA:
          • Moc 1: Parasol – przyzwij paranormalny parasol, który blokuje pociski wrogów i sojuszników.
          • Moc 2: Przywołaj psychiczną windę, która wyrzuca cię w powietrze.
          • Superumiejętność: Wampirzy Były Chłopak – poproś o przysługę swojego byłego chłopaka Jasona, który jest wampirem.
        • REMI:
          • Moc 1: Syrena – każ Bribónowi odwrócić uwagę wrogów poprzez stanie się celem i absorpcję obrażeń.
          • Moc 2: ładunek C4 – rzuć ładunkiem wybuchowym, który przylepia się do celów i powierzchni. Gdy będzie uzbrojony, naciśnij przycisk akcji, by zdetonować.
          • Superumiejętność: mobilizacja – stwórz punkt zboru, gdzie razem z sojusznikami będziecie leczeni wraz z upływem czasu.
        • JACOB:
          • Moc 1: kruk – nakaż krukowi wylecieć naprzód i oznaczać wrogów.
          • Moc 2: zasłona – aktywuj skradzioną Bellwetherowi zasłonę Jacoba, by ukryć się przed wrogami.
          • Superumiejętność: Łamacz Serc – przyzwij widmowy karabin. Użyj celownika, by namierzyć wrogów, a następnie strzel, by zadać poważne obrażenia.
  • Dwie mapy otwartego świata. Gdy ukończysz wszystkie niezbędne misje na pierwszej mapie i przejdziesz do drugiej mapy, stracisz możliwość powrotu.
  • Karabiny szturmowe i strzelby, są wyposażone w bagnety, które są przyczepione do lufy, służące do przebijania wampirów. Kiedy wampir zostanie pozbawiony całego paska zdrowia, wejdzie w stan zachwiania, w którym należy go dobić poprzez przebicie serca kołkiem. Jeśli będziesz zbyt długo zwlekać z dobiciem wampira, odzyska on zdrowie i powróci do walki.

  • Bronie na wampiry – wyrzutnia kołków, promień ultrafioletowy, pistolet sygnałowy.
  • Nową broń często znajduje się w różnych pojemnikach z łupem (torbach ze sprzętem, sejfach, bagażnikach aut itp.). Niepotrzebną można sprzedać i uzyskać walutę.
  • Przy sobie możemy mieć 3 sztuki broni.

  • Podczas gry warto szukać upiornych pukli – to ukryte przedmioty, które ujawniają dodatkowe szczegóły historii.
  • Stół odpraw do wybierania misji głównych.

  • Drzewko umiejętności.

  • Zbieranie produktów od razu daje pieniądze. Zbieramy wszystko jak popadnie.
  • Interakcje z przedmiotami (zlew, toaleta).
  • Odblokowywanie kryjówek rozsianych na mapie.
  • Pomieszczenia (wytrych, otwieranie pokoi, sejfów przez hakowanie).
  • Znajdźki rozsiane na mapie.
  • Mapy szybkiej podróży.

  • Przedstawienie historii Redfall poprzez postacie. Każda postać posiada swoją wersję/historię.
  • System dnia i nocy (wampiry są też w dzień). W nocy staną się bardziej aktywne i niebezpieczne.
  • Sprzedaż wyposażenia w ekwipunku – otrzymujemy walutę na zakup amunicji, zaopatrzenia, broni, pakietów zdrowia itp.

  • Samouczki i inne informacje możesz przeglądać w menu archiwum.

WADY

  • Mało przejrzysty interfejs. Wszystko się trochę zlewa.
  • Źle przemyślane poruszanie się po ekwipunku.
  • Podczas biegu postać wygląda, jakby leciała.
  • Skaczące, nienaturalne cienie.
  • Nagłe ładowanie się tekstur (np. drzewa)
  • Długie ekrany ładowania.
  • Opustoszałe miasto. Nic tutaj prawie nie ma. My, pustka i czasami na kogoś trafimy.
  • Drętwi przeciwnicy. Walka z nimi to żaden problem. Oni niczego nie potrafią.
  • Optymalizacja kuleje.
  • Sporo zamkniętych budynków w pustym świecie.
  • Można łatwo się zaciąć między teksturami.
  • Graficznie gra nie powala.

BŁĘDY

  • Błędy w tłumaczeniu.
  • Spadki FPS’ów (z 200 na 60).
  • Zacinające się lub brakujące się dźwięki.
  • Sporo błędów graficznych.
  • Słaba sztuczna inteligencja, czasami jej brak.
  • Zacinający się przeciwnicy podczas walk.
  • Brak wyposażenia w plecaku u sprzedawców.
  • Błędnie wskazywany poziom trudności postaci.

 

Częste pytanie jakie otrzymywałem, to czy warto zagrać w ten tytuł. Tak, ogólnie to warto, ale poczekać na znaczną obniżkę ceny. Gra jest w większości nastawiona na kooperację. Grając sami w Redfall nie będziemy mogli wykorzystać naszych umiejętności. Ten tytuł to kolejny pokaz, jak wydać grę na szybko, która naprawdę ma potencjał. Czasami mam wrażenie, że osoby produkujące gry, nie grają w nie przed premierą.

Ja osobiście mam duży niedosyt i żal, bo liczyłem na długie rozgrywki. W tym przypadku mogłem przejść grę z zamkniętymi oczami. Coś ewidentnie poszło tutaj nie tak. Szkoda. Czekam z dużą nadzieją na poprawę wielu mankamentów i dalszy rozwój produkcji.

PRZEGLĄD RECENZJI
Grafika
6
Muzyka, Dźwięki
5.5
Interfejs
5
Mechanika
5
Fabuła
6
Rozgrywka
6
recenzja-redfall-mroczny-swiat-wampirowPrzed Wami Recenzja Redfall Mroczny Świat Wampirów! Jeżeli nadchodząca gra ma tryb kooperacyjny to, z góry musi się znaleźć w moich zasobach. Taki sposób przechodzenia gier jest jednym z moich ulubionych. Gwarantuje świetną atmosferę oraz zabawę. Czy tak jest tutaj? Czy wspólna walka w świecie...
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments