Przed Wami recenzja Dead Island 2, czyli ultra krwista przygoda w LA.

Recenzja Dead Island 2 - Ultra krwawa przygoda w LA

Gry o tematyce zombie zawsze były jednymi z moich ulubionych. Tym razem po wielu latach oczekiwania, wreszcie dostajemy upragnione Dead Island 2. Czy po takim zamieszaniu oraz czasie Dead Island 2 jest godnym następcą poprzednika? Czy rozwalanie zombiaków sprawia przyjemność? Czy jest w stanie konkurować z innymi grami o takiej tematyce, jak np. Dying Light 2? Czy jest dużo krwi tak jak obiecali twórcy? Sprawdźmy to!

Recenzja Dead Island 2 - Ultra krwawa przygoda w LA

Dzięki uprzejmości firmy PLAION POLSKA byłem w stanie zagłębić się przed premierą w Dead Island 2 i mogę się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami. (#reklama).

FABUŁA

  • Akcja osadzona jest w świecie opanowanym przez zombie, a dokładnie w malowniczym LA.

recenzja Dead Island 2 119

  • Na początku gry wybieramy jedną z 6 postaci, którą będziemy się poruszać przez całą rozgrywkę.
    • Każda postać różni się konkretnymi atrybutami oraz stylem gry.
    • Brak możliwości zmiany postaci, więc trzeba wybierać rozważnie.
  • Dostępny tryb współpracy dla 4 graczy.
  • Nasz bohater został zainfekowany, jednak z jakichś powodów nie zmienia się.
  • Nie ma otwartego świata, został on podzielony na małe lokalizacje między którymi możemy korzystać z szybkiej podróży.

recenzja Dead Island 2 261

  • Mamy 24 misje fabularne oraz dodatkowe aktywności poboczne. Przy wykonaniu wszystkich głównych misji oraz kilku pobocznych możemy skończyć grę w około 20 godzin.
  • Fabuła rozkręca się powoli i nabiera tempa oraz zrozumienia dopiero pod koniec rozgrywki.
  • Wiele zadań jest podobnych – otwórz drzwi, znajdź klucze, znajdź bezpiecznik, przywróć zasilanie, zabij zombie.
  • Na swojej drodze spotykamy charakterystyczne postacie z rożnym poczuciem humoru. Wypowiadane kwestie bohaterów często sprawiają uśmiech na twarzy.

recenzja Dead Island 2 77

ZALETY

  • Muzyka jest nastrojowa oraz adekwatna do zaistniałej sytuacji:
    • Efekty dźwiękowe (realistyczne, np. żarzący się ogień)
  • Czytelny, przejrzysty oraz intuicyjny interfejs.

recenzja Dead Island 2 85

  • Grafika:
    • Szczegółowo i dobrze zaprojektowane lokalizacje z dbałością o detale.
    • Idealnie stworzone modele zombie oraz spotykane postacie.
    • Bardzo dużo krwi.
    • Wszelkiego rodzaju elementy oraz przedmioty wykonane poprawnie, bez żadnych zastrzeżeń.
    • Duże wrażenie robi oświetlenie, które przełamuje momentami barierę pomiędzy światem wirtualnym, a rzeczywistym.
    • Falowanie ciepła.
    • Krew zostaje dosłownie wszędzie.
  • Na mapach rozsianych jest dużo rzeczy, które możemy zbierać:
    • Bronie.
    • Elementy do wytwarzania oraz ulepszania przedmiotów.
    • Różnego rodzaju znajdźki.
  • Krew, bardzo dużo krwi:
    • Efektowne wykończenia zombie.
    • Odpadające części ciała u zombie (widać przecięcia maczety, wnętrzności, ślady cięcia na zombie)
    • Można ciachać zombie na drobne kawałeczki, jak leży sobie na ziemi.

recenzja Dead Island 2 243

  • Możemy modyfikować, ulepszać oraz naprawiać bronie w napotkanych warsztatach:
    • Robimy to za pomocą schematów oraz dodatków.
    • Można ulepszyć broń do naszego obecnego poziomu. Niestety jest to bardzo drogie w zależności od klasy broni.

recenzja Dead Island 2 264

  • Efektowny, satysfakcjonujący oraz angażujący system walki.

recenzja Dead Island 2 140

  • Handlarz – możliwość kupowania broni, schematów oraz sprzedawanie.
  • Każda broń ma inny sposób wykończenia oraz walki z przeciwnikiem. Wszyscy znajdą coś dla siebie. Mamy do dyspozycji broń białą, karabiny, pistolety, strzelby itp. Walka na dystans lub w zwarciu, wszystko zależy od nas.

recenzja Dead Island 2 269

  • Przedmioty do rzucania (granaty, koktajle mołotowa itp.)

recenzja Dead Island 2 255

  • Wszyscy przemienieńcy wyglądają, jak ludzie, którzy akurat przemienili się podczas swojej codzienności.

OGÓLNIKI

  • Skalowanie poziomów zombie do posiadanego level’a.
  • Szafka – możemy przechowywać w niej bronie, niestety nie jest ona pojemna, tak samo jak nasz ekwipunek.

recenzja Dead Island 2 263

  • Odblokowywanie przejść – nasza droga często będzie zablokowana przez ogień, prąd oraz chemikalia.
  • Rzucanie przedmiotami – kanistry, akumulatory, bronie, przedmioty miotane (ładunki, granaty itp.)
  • Broń ulega zniszczeniu, niestety lub stety karabiny nie.
  • Kilka rodzajów zombie oraz dostęp do opisu każdego z nich (zompedia).

recenzja Dead Island 2 195

  • Bronie są rozrzucone po całej mapie. Możemy też je zakupić u handlarza.
  • Wiele miejsc, sejfów oraz pomieszczeń jest zamkniętych (np. trzeba znaleźć bezpieczniki, żeby je otworzyć. Warto to zrobić dlatego, że skrywają ciekawe rzeczy)
  • W grze walutą są dolary, które służą do ulepszania oraz kupowania przedmiotów. Pozyskujemy je ze sprzedaży broni, znajdujemy na mapie, w sejfach oraz wypadają z zombiaków.
  • Talia kart z umiejętnościami (brak klasycznego drzewka umiejętności).

recenzja Dead Island 2 252

  • Odradzające się zombie w miejscach, w których przed chwilą już byliśmy. Trzeba być przygotowanym na ciągłą walkę.
  • Dużo ognia, prądu oraz wody (trzeba to łączyć).
  • Ważna obrona przed atakiem, bo szybko schodzi zdrowie (zombie są silne).
  • Maksymalnie pięć apteczek w ekwipunku – można kupić lub wytworzyć w warsztacie.
  • Nie możemy niczego wytworzyć z pozycji postaci. Jedyna możliwość to warsztat. Dlatego trzeba grać rozważnie, bo możemy zostać bez niczego.
  • Każda broń zadaje inne obrażenia w różne części ciała.
  • Możliwość wytwarzania amunicji do broni.

recenzja Dead Island 2 266

  • Na swojej drodze, co jakiś czas spotykamy mini-boss’ów, którzy są silniejsi niż pozostali.

recenzja Dead Island 2 66

  • Warto robić poboczne zadania, żeby podbudować naszą postać i przygotować się do dalszej rozgrywki.
  • Ciekawym dodatkiem jest tryb furii oraz autofagii.

WADY

  • Nieskończona woda, paliwo oraz chemikalia w kanistrach.
  • Powtarzalność wykonywanych czynności.
  • Brak odbić postaci w lustrach, szybach, telewizorach itp.
  • Klikanie w ekwipunku gdzie dać broń – każdą broń trzeba przenosić ręcznie wskazując dokładne miejsce. Jest to trochę uciążliwe.

recenzja Dead Island 2 53

  • Tylko dwa przedmioty aktywne do rzucania w ekwipunku podczas rozgrywki:
    • Nie mamy możliwości ich wytwarzania. Zostało zaimplementowane czasowe odnawianie = nieskończona ich ilość.
  • Brak możliwości zamykania drzwi za sobą, co skutkuje nieproszonymi gośćmi za naszymi plecami.
  • U niektórych postaci mimika twarzy kuleje.
  • Gdy zginiemy, ilość amunicji oraz stan broni nie wraca do poprzedniego stanu (mamy jej mniej, co utrudnia rozpoczęcie walki od nowa).

recenzja Dead Island 2 83

  • Brak informacji przed misją o wyższym level’u zombi’e – owszem wyświetli się czaszka, ale brakuje komunikatu, że powrót jest niemożliwy lub utrudniony.
  • Brak możliwości powiększania ekwipunku.
  • Nie ulepszamy oraz nie zbieramy w grze części garderoby.
  • Brak ręcznego zapisu.

BŁĘDY

(Warto zaznaczyć, że grałem w wersję bez premierowej aktualizacji.)

  • Przenikanie przez tekstury oraz blokowanie się pomiędzy obiektami. Uwaga na drzwi, bo jak się otworzą z nami to nie wyjdziemy.
  • Wpadające zombie w tekstury i kręcące się.
  • Błędy w rozmontowywaniu – zacinanie się przycisków interfejsu.
  • Lagi wody – klatkowanie fal.
  • Bugi związane z zaklinowaniem się, co powoduje wyjście do menu głównego i zaczęcie misji od nowa.
  • Skaczące w górę zombie.

PODSUMOWANIE

Dead Island 2 jest tytułem, który łączy genialną walkę z zombie w malowniczym, krwawym LA. Gra kładzie nacisk właśnie na potyczki z zombiakami. Często ciężko jest przejść gdzieś bokiem niezauważonym. Przez to cały czas musimy być skupieni oraz trzeba dbać, żeby nasz ekwipunek był dobry oraz sprawny. Z broniami jest jeden zasadniczy minus. Co z tego, że zbieraliśmy kasę, zrobiliśmy ultra super broń, jak zaraz znaleziony młotek w szafce jest lepszy. No cóż, taki urok gier tego typu.

recenzja Dead Island 2 237

Ja osobiście bawiłem się doskonale. Rozwalanie zombiaków, ciachanie ich na drobne kawałeczki to czysta przyjemność. Sama fabuła, sposób jej przeprowadzenia, aspekty jakie odkrywamy łączą się w dobrą, ciekawą i spójną całość.

recenzja Dead Island 2 243

Co najważniejsze w obecnych czasach. Gra jest prawie całkowicie pozbawiona błędów oraz szczegółowo dopracowana. Powinna być wzorem dla wielu firm. U mnie średnia FPS’ów, przy 1440p, na moim komputerze to 140-160.

recenzja Dead Island 2 236

Gra pod wieloma względami została wykastrowana. Brak drzewka umiejętności, tworzenia przedmiotów, ulepszania stroju itp. Ale czy to źle? Tutaj tego nie odczuwamy i dalej wyśmienicie się bawimy. Tak właśnie powinna wyglądać gra o umarlakach.

recenzja Dead Island 2 240

A co z konkurencją dla Dying Light 2? Pierwsza część Dying Light była strzałem w dziesiątkę, druga pozostała kastratem, który się z czasem coraz bardziej rozkłada. Owszem w Dead Island 2 mamy mniej możliwości, jednak gra pod wieloma względami godnie konkuruje i wygrywa z Dying Light 2.

recenzja Dead Island 2 246

Z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój gry oraz nową część w przyszłości.

PRZEGLĄD RECENZJI
Grafika
9
Rozgrywka
8
Muzyka, Dźwięki
8
Fabuła
7.5
recenzja-dead-island-2-ultra-krwawa-przygoda-w-laKochasz ciachać zombie? To na co czekasz? Biegiem po grę, ten tytuł jest dla Ciebie!
Subscribe
Powiadom o

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

No i pięknie. Nie mogę się doczekać steelbooka oraz samej gry . Jeszcze 3 dni 💪

Dodali wgl drugi steelbook do press kitów. Jak dla mnie to dick move

Z tego co widziałem, taki sam steelbook jak był w press kitach dają w zestawie z grą na PS5 w Media Markt 🙂 W cenie zwykłej edycji.

Bardzo fajna recka i podoba mi się szczegółowe wypunktowanie poszczególnych elementów gry.

A jak skalują się zombiaki do poziomów graczy w coopie?

Bardzo dobra recenzja! Dobrze napisana, fajnie się to czyta 🙂 Już nie mogę się doczekać piątku, i momentu kiedy w końcu zagram w DI2 😀