Ad-blokery od dawna szkodzą przychodom z reklam internetowych, jednak strony mogły znaleźć na to rozwiązanie. W poniedziałek strona medialna Salon.com rozpoczęła testowanie nowego rozwiązania, które wykorzystuje moc komputerową czytelników blokujących reklamy, do wydobywania kryptowalut.

W naszym programie beta zaczniemy od wykorzystania mocy obliczeniowej, aby wesprzeć ewolucję i rozwój technologii Blockchain i kryptowalut.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ci, którzy odwiedzą Salon podczas korzystania z ad-blockera, napotkają wyskakujące okienko, dzięki któremu będą mogli wybrać – wyłączyć swoje reklamy lub je zablokować. Wybór drugiej opcji daje Salonowi możliwość wykorzystania mocy obliczeniowej użytkownika na czas jego wizyty w celu wydobycia popularnej kryptowaluty Monero, za pośrednictwem oprogramowania miningowego, Coinhive.

Decyzja zapadła w czasie, gdy oprogramowanie blokujące reklamy znacznie utrudnia uzyskanie przychodów z reklam, wielu stronom internetowym. Według zespołu Salon, blokery reklam tworzą bardziej jednostronną relację między czytelnikiem a wydawcą. Decyzja pojawia się także w czasach, gdy Coinhive i Monero nie są najbardziej renomowanymi nazwami w przestrzeni kryptowalut. Coinhive był wcześniej wykorzystywany przez hakerów, którzy chcieli zebrać moc obliczeniową nie zdających sobie z tego sprawy użytkowników do zdalnego miningu, a Monero cieszy się reputacją preferowanej anonimowej monety dla potencjalnej działalności przestępczej.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o